Det ble nylig klart at Hellgate: London vil koste amerikanerne 10 dollar (60 kroner) i måneden om de ønsker å få det beste flerspillertilbudet spillet har å by på. I Europa vil prisen være "like vennlig", i følge Eurogamer, men noen nøyaktig månedsavgift for de som bor i vår del av verden har ikke blitt kunngjort.
De som velger å gå for en abonnementsbasert løsning vil få en rekke elementer fra massive flerspillerspill. De vil få en jevn strøm av oppdateringer og nytt innhold, eksklusive raid og mulighet til å melde seg inn i og operere laug. I tillegg kan de ha opp til tolv figurer, samtidig som de får tilgang på det beste utstyret i spillet og mulighet til å eie egne bygninger. Dessuten får de brukerstøtte 24 timer i døgnet.
Spillerne tvinges imidlertid ikke til å betale for å spille på nettet. Bill Roper fra Flagship Studios lover en fullverdig onlineopplevelse for alle, hvor spillere kan gruppere seg sammen og legge ut på eventyr i "instanserte" spillomgivelser (noe i stil med Guild Wars, sannsynligvis). De kan også handle med hverandre og enkelt finne venner å spille med.
Bill Roper forteller at studioet har mange planer for Hellgate: London, og at abonnementsavgiften gir dem mulighet til å jobbe med spillet etter lansering. Han forklarer det som at de som betaler kan se frem til å få tilgang til en serie små ekspansjoner over tid, i stedet for at de må vente et år eller mer før de får noe nytt (slik man vanligvis må med ekspansjoner til MMO-spill).
Som konklusjon forteller han at Flagship ønsker å levere et spill både for de som bare har lyst til å spille litt med vennene sine og for de som investerer store mengder tid i flerspillerspill, og at løsningen med både gratis og abonnementsbasert flerspiller sikrer dette. Til slutt er det naturligvis verd å nevne at Hellgate: London kommer med en omfattende enspillerdel.