På Game Developers Conference kunngjorde fysikkbrikkeprodusenten AGEIA Technologies at et av spillene som støtter systemet deres er Infernal, et actioneventyr som utvikles hos Metropolis Software. Spillet skal gis ut av Playlogic, og i følge pressemeldingen leverer det flott grafikk og omfattende fysikk.
Meldingen forteller videre at Metropolis prøver å skape en opplevelse som minner om en actionfilm, hvor vi får biljakter, skytescener og høyteknologiske hjelpemiddler. Handlingen foregår i varierte områder, som alpelandsbyer, middelalderslott, kraftstasjoner og industriområder.
Grunnen til at AGEIA har interesse av tittelen er at spillets hovedperson bruker omgivelsene sine på unike måter, noe også fiendene gjør. Fiendene er i stand til å analysere spillområdene for å finne ut hvordan de best kan bruke omgivelsene til å skape mest mulig skade samtidig som de prøver i det lengste å unngå den uungåelige skjebnen (nemlig å bli drept av spilleren).
Grzegorz Miechowki fra Metropolis Software forteller at de forventer å kunne levere mange effekter som ikke tidligere har blitt sett, takket være fysikkprosessoren til AGEIA. Spillet skal lanseres til høsten. Det er ikke klart om Infernal er en videreutvikling av Diabolique: Licence to Sin, som også skal gis ut til høsten av Playlogic.