Indie-spillet Gunpoint klart for lansering

Snik deg inn i godt bevoktede bygninger på jakt etter hemmeligheter.

Det herlige tyverispillet Monaco er ikke det eneste nye indie-spillet hvor målet er å infiltrere godt bevoktede bygninger. Gunpoint er et todimensjonalt snike/hjernetrimspill der du blant annet får svært interessante muligheter til å hacke omgivelsene dine.

Det viktigste verktøyet i arsenalet ditt er ikke et våpen, men en elektronisk greie som kalles crosslink. Med denne kan du studere hvordan bygningens sikkerhetssystemer fungerer, og så endre dem. Du kan for eksempel koble en luke i gulvet til en lysbryter nær deg, og når en vakt går over luken er det bare å skru på lysbryteren, og se ham falle ned i etasjen under.

Dette bildet viser et nivå i normal modus og crosslink-modus. Vis mer

Den britiske utvikleren bak spillet lover total frihet til å komme opp med egne løsninger. Du kan for eksempel bruke så mye eller lite vold du vil – men husk at her er det ingen nåde. En enkelt kule er ifølge utviklerne nok til å drepe alle figurer i spillet, og det gjelder både deg og fiendene dine.

Gunpoint lanseres senere i dag, og kan kjøpes fra utviklerens nettsted. Da får du både DRM-fri kopi og Steam-kode. Om du har lyst til å teste spillet, kan du laste ned en spillbar demo.

Spillet finnes for øyeblikket kun for Windows, men skaperen håper å lage versjoner til OS X og Linux senere. Han regner med at det vil ta cirka tre timer å fullføre den historiedrevne kampanjen. Spillerne får også tilgang på et verktøy som lar dem skape nye nivåer.

Les også: Stealth Bastard til PS3 og Vita
Les også: Sniktitt på Prison Architect

Kommentarer (4)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gjest Slettet+130498
12 år siden

ligger demo av spillet ute på steam, og kan kjøpes via hjemmesidene for ca 55 kr.

MDD
12 år siden

Dette har jeg gledet meg lenge til. Ingen tvil om hva jeg skal fordrive kvelden med.

Det rapporteres om at spillet er rimelig kort, ca. 3-4 timer, tror jeg.

Det følger dog med editor, så det dukker sikkert opp en del gode community-levels etter hvert.

Rickenbacker
12 år siden

Fullførte demoen. Må si at det var alt for enkelt. Mulig fullversonen byr på mer utfordring. Men jeg står over. Litt for simpelt gameplay for min del (selv med hackingen). Man så liksom løsningen med en gang. Alt var så obvious. Synes også gameplayet var for simpelt og litt for skriptet.

Hadde det hatt styrekontrol og animasjoner som Flashback så kunne det blitt fett og mer utfordrende.

MDD
12 år siden

Ut ifra det jeg har sett av gameplay-videoer tidligere ser det ut til at vanskelighetsgraden økes en del hakk lengre uti. De oppdragene som er i demoen er vel mer for tutorials å regne.

Vi får se.

Siste fra forsiden