I Fallout 76 vil du kun møte andre spillere

Bethesda deler flere opplysninger om spillet.

Bethesda

Det er allerede avklart at Fallout 76 skal bli et flerspillerspill, men detaljene har vært vage omkring hvorvidt man kun vil møte andre spillere. Dette har Bethesda nå bekreftet, via Gamesindustry.biz.

I et intervju med nettstedet sammenligner Bethesdas visepresident for markedsføring, Pete Hines, Fallout 76 med Destiny – og der kom noen nyttige opplysninger frem.

– I Destiny har de fremdeles NPC-er (non-player characters, red.anm.). Hvis du vil kjøpe noe går du ikke til andre spillere – du kan ikke gå til andre spillere. [...] I vårt spill, hvis det er slik du vil spille, gjør du dette med andre spillere. Du handler med andre folk, sa Hines i intervjuet.

Bethesda

Kjenner aldri folks motiver

Ifølge Hines gjør fraværet av datastyrte mennesker at spillet blir mer spennende. fordi man aldri kan vite om de man møter er venner eller fiender.

– I våre tidligere spill er det slik at hvis du går opp en bakke og det er en fiendtlig NPC der, er det en rød ting på kompasset som forteller deg at det er en fiende. Vi har jukset for deg. Du vet det allerede. Men i Fallout 76 vet du ingenting om den personen eller hva deres motiver er, med mindre du har møtt dem før.

Til tross for dette forteller Hines at det er mekanismer bygget inn i spillet som skal forhindre at det hele blir et rent «alle mot alle»-skytespill dersom man ikke ønsker å spille på den måten, og at det fremdeles skal være et rollespill. Vi har også allerede fått indikasjoner på at samarbeid blir et vesentlig aspekt i spillet, for eksempel gjennom basebygging.

Det vil være spiller-mot-spiller-elementer i spillet, men disse vil ifølge Hines mer ta form som spesifikke utfordringer. Detaljene rundt hvordan det hele skal fungere er noe studioet fremdeles jobber med å finne ut av, da Fallout 76 som kjent ennå er under utvikling.

Les også: Fallout 76 får ikke kryssplattformspilling på grunn av PlayStation »

Ledige stillinger
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (24)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
bubba477
7 år siden

Æsj.

barezell
7 år siden

Sier det seg ikke selv at 80% av spillerbasen kommer til å drepe alle og spille deathmatch samme om legger opp til lagspill. Om man kan griefe og ødelegge for andre så kommer det til å bli gjort mesteparten av tiden :p

Thalboo
7 år siden

Det var siste spikern i kista for min del.

Synd.

unik42
7 år siden

"– I våre tidligere spill er det slik at hvis du går opp en bakke og det er en fiendtlig NPC der, er det en rød ting på kompasset som forteller deg at det er en fiende. Vi har jukset for deg. Du vet det allerede. Men i Fallout 76 vet du ingenting om den personen eller hva deres motiver er, med mindre du har møtt dem før."

 

Ikke hvis dere hadde laget Fallout slik F1 og F2 var - da var det ikke gitt at de du møtte var venner eller fiender, og hvordan eventuelle konflikter ble løst var avhengig av flere ting enn størst DPS på skytepangen din.

Gjest Slettet+513
7 år siden

De sa det var Fallout 4 Multiplayeren som egentlig var skrinlagt. Så det er rent multiplayer ja. En ny sp fallout kommer ikke i år.

Siste fra forsiden