I am Setsuna ble mandag bekreftet som det sjette lanseringsspillet for Nintendo Switch. Det kunngjorde Square Enix i en kort pressemelding.
Det japanske rollespillet – som kom til PC og PlayStation 4 i 2016 – blir tilgjengelig digitalt på Switch-konsollen, og vil ifølge Square by på diverse eksklusivt tilleggsinnhold. Blant annet får spillet en ny funksjon kalt «Temporal Battle Arena», en slags flerspillermodus som lar spillere konkurrere mot hverandres figurer.
En hyllest til japanske rollespill
I Am Setsuna er det første spillet fra det Square-eide studioet Tokyo RPG Factory, som har som mål å gjenopplive storhetstiden til japanske rollespill. Spillet byr på kjente og kjære rollespillelementer og et kampsystem som er inspirert av klassiske Chrono Trigger.
Da Øystein Furevik anmeldte spillet for Gamer.no i fjor roste han dets engasjerende historie og spennende kampsystem. Noen irritasjonsmomenter trakk likevel helhetsinntrykket litt ned:
– På tross av den kalde verdenen [I am Setsuna] byr på er det et varmt, godt og fint spill. Jeg blir glad når jeg tenker tilbake på det, selv om jeg har vært frustrert og irritert både her og der. Det er en verden jeg allerede savner å være i, og det kunne gjerne vært lengre, selv om lengden egentlig er akkurat passe nok til at du blir glad i spillet uten å bli lei, konkluderte han.