Hva er best av tur- og sanntidsbaserte kamper?

Torment: Tides of Numenera-skaperne vil høre hva fansen synes.

inXile Entertainment

Selv om Torment: Tides of Numenera allerede tar sats på å bli et rollespill av sorten som dominerte på Windows under nittitallet, er det flust av muligheter til å gjøre krumspring som fansen kanskje vil sette pris på.

Det er ikke mye vi vet om Torment: Tides of Numenera enda. Vis mer

Nå velger utvikler inXile Entertainment å la Kickstarter-støttemedlemmene stemme på hva som skal inn i det kommende rollespillet: turbaserte kamper, eller sanntidskamper med pausemuligheter.

Det understrekes at stemmingen ikke nødvendigvis blir fasiten når systemene skal ferdigstilles, men studioet er interessert i å vite hva fansen synes.

Hva er forskjellen?

Et skille mellom de to kan virke flytende, men inXile har definert de to termene nærmere i en oppdatering på sine nettsider.

Kameravinkelen fra de gamle rollespillene er i hvert fall tilbake.
inXile Entertainment
Vis mer

Sanntidskamper med pause er det studioet vil definere som systemene brukt i Baldur's Gate, Neverwinter Nights og Planscape: Torment. Her begynner kampene med at figurene handler samtidig. Du kan pause spillet og gi ordre til lagkompisene, noe som i praksis gjør at det er snakk om et rundebasert system som utfolder seg i sanntid.

Den andre varianten er turbasert, noe studioet sammenligner med Fallout 1 og 2, XCOM: Enemy Unknown og kommende Wasteland 2. Her stopper alle figurene opp, og spilleren får velge hva alle skal gjøre, en etter en. Det ligger også et potensiale for å innføre handlingspoeng slik som i Wasteland 2, men det er langt fra spikret.

Stemmemodulen er kun tilgjengelig for de som har spyttet penger inn i prosjektet, og vil være åpen til en gang i desember.

I Planescape: Torments ånd

Torment: Tides of Numenera ble en Kickstarter-vinner i april i år, da de greide å sanke inn i underkant av 4,2 millioner dollar. Grunnen til den store oppslutningen er lovnaden om at dette blir et spill i elskede Planscape: Torments ånd, med flere av de opprinnelige skaperne bak roret.

Det nye spillet er likevel helt adskilt fra Planescape-lisensen, og bygger sin egen verden og mytologi. Planen er å slippe spillet til Windows, Mac og Linux i 2015.

inXile-sjefen har tidligere snakket i detalj om prosjektet
Les hvorfor Brian Fargo ønsket å ta opp arven fra Planescape: Torment »

Les også
Anmeldelse: Torment: Tides of Numenera

Ledige stillinger
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (31)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Bjoolz
11 år siden

Personlig er jeg mye mer fan av turbasert kampsystem i rollespill av typen FFVI, FFX og Chrono Trigger.

saladin waits for alice
11 år siden

Jeg vet ikke om det er veldig smart å la vanlige mennesker bestemme dette. Jeg vil heller at de som lager spillet diskutere med hverandre og finner ut hvordan de kan lage den spillopplevelsen de kan lage best.

Blank_File
11 år siden

Jeg liker begge deler som det vi har blitt presentert her. Så lenge det ikke blir et actionspill er det greit for meg.

Psyfly7
11 år siden

Når det gjelder Torment så håper jeg på turbasert. Ellers så liker jeg begge deler. All depends what type of game it actually is :)

cannibalguppy
11 år siden

turbasert type fallout. Mye mye mye bedre.

Siste fra forsiden