Installasjonen av spillet gikk helt fint, men var noe treg. Om dette kommer av en litt ripete anmelder-kopi eller rett og slett et dårlig installasjonsprogram kan jeg ikke si noe om. Etter å ha lest mye om diverse problemer med Hotel Giant på forumet til spillet, var jeg nysgjerrig på om det ville fungere i det hele tatt. Det gikk bra, men bare nesten. Etter en intro av mager kvalitet kom hovedbilde fram og lyden skurret! Undertegnede er av typen som alltid har for høy lyd, og dette kom klart fram her. Det skulle ha vært musikk, men i stedenfor kom det bare skurring fra høyttalerne. Jeg slo av lyden og gikk inn i spillet for å finne en "in-game"-volumkontroll. Der slo jeg av musikken og så var vi i gang.
Etter noen timer spilling skulle alt prøves ut, for musikk ville jeg ha. Nyeste oppgradering ble lastet ned og installert uten at dette fikset mitt problem. Inn i spillet igjen, men denne gangen med musikken på og volumet veldig lavt. Fortsatt skurring, men så snart første spor var ferdig, kom det musikk! Min konklusjon ble da at lydspor 1 på CD-en må være ødelagt. En annen ting du kan gjøre er å skru musikken helt ned som tilsvarer av. Så spilles et annet spor når du skrur opp igjen. Prøv også å spille av lydspor 2 i en CD-spiller så skjønner du hva jeg mener. Min spiller hoppet da rett til spor 5. Spor 1 er data, spor 2 er det ødelagte audiosporet og 3 til 6 er lydspor.
Detaljert hotelldrift
Du starter med en fin sum penger og må kjøpe deg landområde i en by. Neste steg er å velge hva slags type hotell som skal settes opp. Her har du alt fra små gjestehus til store skyskraperhoteller. Rommene du skal bygge i hotellet må først designes. Det vil si, velge størrelse, type rom og inventar. Dette går veldig greit og fungerer bra. Designet kan lagres og du kan senere laste inn og bruke dette om igjen i andre hoteller på et senere tidspunkt. Som manager kan du i Hotel Giant drive et lite gjestehus eller et fullverdig hotell. Sistnevnte krever en mengde rom, og disse kan oppdateres samtidig ved hjelp av design. Alle rom som settes opp med samme design er synkrone. Det vil si at en gjenstand kjøpt i et rom vil også bli kjøpt i alle de andre. Du ser prisen for hver enkelt gjenstand, samt prisen for denne i alle rom når du kjøper. Denne siden av spillet er bra utviklet og du har mer enn nok gjenstander her til å lage det du vil. Du kan også gå inn på hver enkelt gjenstand for og forandre denne. På en TV kan du f. eks. legge til muligheten for å spille dataspill, se på kabelfjernsyn og andre lignende ting. Du kan også stille inn styrken og omkretesn på lysene i rommene.