For en drøy måned siden introduserte Guerrilla Games en ny vanskelighetsgrad i Horizon Zero Dawn – «Ultra Hard» – for spillere som krevde en større utfordring. Nå har utvikleren gjort det stikk motsatte, og med vanskelighetsgraden «Story Mode» blir alt mye lettere.
Lettere å fokusere på historien
Story Mode er en del av spillets «Patch 1.32», lansert denne uken. Oppdateringen fikser en rekke feil i Horizon Zero Dawn, men det er den nye vanskelighetsgraden som står øverst på listen over endringer.
I et innlegg på den offisielle PlayStation-bloggen forteller Guerrilla at Story Mode er designet for de som ønsker å oppleve spillets historie, uten å måtte bekymre seg for kampene:
– «Story»-vanskelighetsgraden øker skaden spillere gjør og reduserer skaden spillere tar betraktelig, som gjør kampene mer overkommelig for mindre erfarne spillere. Det er vårt håp at den nye vanskelighetsgraden vil la flere spillere få oppleve Aloy's eventyr, skriver utvikleren.
En fullstendig oversikt over endringene finner du på PlayStations nettsider, men Guerrilla advarer om at denne kan inneholde historieavsløringer.
Utvidelse underveis
Ved siden av de mange gratisoppdateringene for spillet, jobber Guerrilla også med en større utvidelse for Horizon Zero Dawn. Ekspansjonen, kalt The Frozen Wilds, ble kunngjort på årets E3-messe, med en trailer som du kan se til høyre.
The Frozen Wilds introduserer nye eventyr i et område nord for regionen vi fikk utforske i hovedspillet. Ifølge utvikleren inkluderer utvidelsen mer enn ti timer med oppdrag og andre aktiviteter, men så langt vet vi ikke veldig mye om historien den skal fortelle.
Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds slippes 7. november i år.
Vi likte Horizon Zero Dawn svært godt.
Les anmeldelsen av det imponerende rollespillet her »