I denne bonusutgaven av DoubleJump tar Marius og Håvard en lengre prat med Joel Bylos, kreativ leder i Funcom.
Funcoms nye skrekkspill The Park er et av hovedtemaene og Bylos forteller hvordan prosjektet startet som et eksperiment fra tre personer i firmaet for å lære seg å bruke Unreal-teknologien. Han forteller også om inspirasjoner bak spillet og hvordan hans egne erfaringer som pappa spiller inn i historien.
LES OGSÅ: The Park fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på vår anmelder »
På spørsmål om hva som er veien videre for Funcom forteller han ganske mye om strategien deres. De vil fokusere på både flerspiller- og enspillerspill, dersom The Park blir en suksess er det svært aktuelt med flere mindre spill, og du skal ikke se bort fra at Funcom vil sikte seg inn på konsollmarkedet i fremtiden.
Du får også høre hvordan man går fra å vaske biler på Bislett til å bli kreativ leder i Norges største spillfirma, hvordan Tusenfryd har satt sitt stempel på The Park, og hvordan det er å jobbe i et firma som stadig får negative økonomioverskrifter.
NB! Episoden inneholder noen klare hint til historien i The Park.
DoubleJump er en podkast av Gamer.no-skribentene Gøran Solbakken, Marius Kjørmo, Jens Erik Vaaler og Håvard Hofstad Ruud. Hver uke diskuteres spill så fjørene fyker, og du får et innblikk inn i den glamorøse tilværelsen som norsk spillskribent.
Gutta ønsker svært gjerne å høre hva du synes om podkasten. Har du ris eller ros, gode tips, eller ønsker om hva vi skal prate om eller hvem som børe være med som gjest så gi oss en lyd i kommentarfeltet, på e-post til post@doublejump.no, på Twitter eller Facebook.
Ønsker du å abonnere på podkasten eller lytte til noen av de eldre episodene finner du dem både på Soundcloud og iTunes.