Det har ikke flommet over av detaljer om Metal Gear Solid-skaper Hideo Kojimas neste prosjekt. Etter at vi fikk se en veldig konseptuell snutt under E3 i år, der en naken digital versjon av skuespiller Norman Redus tviholder på en baby, som plutselig forsvinner, og så … ehh … er det fem flyvende skikkelser i horisonten, og … Vet du, det beste er om du ser snutten selv til høyre i artikkelen.
Tirsdag morgen kunne Kojima uansett fortelle litt mer om sine planer det nye spillet. Dette melder Polygon og Kotaku.
På en Sony-konferanse i Tokyo troppet han opp og fortalte at Death Stranding blir et actionspill med en åpen verden som skal gi spilleren en grad av frihet. I tillegg skal det være en eller annen form for flerspiller.
Vil knytte spillere sammen
Selv om han var ganske vag i beskrivelsene sine, virker det som om det største målet med spillet er å knytte spillere til hverandre. Han ba publikum om å tenke på typiske samarbeid- og konkurransespill som noe som byr på «pinner» som spillere kan bruke i kamp. Death Stranding skal også by på slike «pinner», men også «tau som knytter og lenker spillere sammen».
– Til syvende og sist vil jeg by på et actionspill der folk knyttes sammen med forskjellige bestanddeler, ikke bare som klubber, forteller Kojima.
Publikum fikk ikke se noe nytt fra selve spillet, men ble servert søte små tegninger av han selv, Norman Reedus og den tidligere planlagte samarbeidspartneren Guillermo del Toro som alle er knyttet sammen av tau.
For de som bryr seg mer om tekniske detaljer enn svevende konsepter kunne Kojima bekrefte at målet er å by på 4K-oppløsning og HDR-støtte i Death Stranding.
Kojima og Reedus har forsøkt å samarbeide tidligere. Silent Hills, som ble kansellert av Konami, skulle være et prosjekt med Kojima, Reedus og skrekkregissør Guillermo del Toro på plakaten.
Metal Gear-skaperen forlot Konami, og Metal Gear-serien, i fjor »