Heavy Rain-studioet viser nytt spill neste uke

Det ryktes at David Cage står på scenen under Sonys pressekonferanse.

Det er nå tre år siden Quantic Dream med David Cage i spissen slapp PlayStation 3-eksklusive Heavy Rain. Det ambisiøse spillet høstet lovord så det holdt for sin makeløse blanding av film og spill, og mange har i ettertid ventet spent på hva utvikleren ønsket å bryne seg på med neste spill.

I følge en troverdig kilde CVG har snakket med trenger vi ikke vente stort lenger. David Cage vil i følge kilden dukke opp på scenen under Sonys E3-konferanse neste mandag for å vise en smakebit av sitt neste prosjekt.

Videre bekrefter kilden at studioet for tiden jobber med to mystiske Sony-prosjekter samtidig, noe vi har hørt murringer om tidligere, men det er uklart om begge disse prosjektene blir å se på PlayStation 3, eller på Sonys neste konsoll. David Cage uttalte forøvrig nylig at han er fornøyd med dagens spillkonsoller, og at han egentlig ikke følte noe behov for å bryne seg på en ny konsoll de neste fem årene.

Vil lage et spill om krig

Det er også bare et par måneder siden Quantic Dream viste frem en oppsiktsvekkende teknologidemo som antydet hva studioets nye spillmotor var god for. Demonstrasjonen skal visstnok ikke ha noe med det nye spillet å gjøre, utover at de begge benytter seg av samme spillmotor.

Se den imponerende teknologidemoen «Kara» her. Vis mer

Cage har tidligere uttalt at det neste spillet fortsatt vil være mørkt og for voksne, men at det vil være helt annerledes i forhold til Heavy Rain. Spilldesigneren har også tidligere ymtet frempå at han ønsker å jobbe med temaet krig. Om det er dette spillet vi nå får se neste uke under E3 vet vi enda ikke, men tradisjon tro sender vi et par-tre av våre beste over Nord-Atlanteren for å bivåne hva franskmennene i Quantic Dream pønsker på.

Les også: Anmeldelse: Heavy Rain Les også: – Neste generasjons konsoller er uinteressante

Ledige stillinger
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (4)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Hansoen
13 år siden

Bare unngå de samme fellene som de gikk i med Heavy Rain, for eksempel unødvendige ulogiske deler i historien, så har jeg stor tro på neste spill, selv om det er annerledes fra Heavy Rain. Til tross for svakhetene logikkmessig, så er Heavy Rain noe av det mest spennende jeg har spilt på en god stund :)

 

ZiggyStardust
13 år siden

Personlig synes jeg Heavy Rain og Kara bare demonstrerer teorien som går på at jo nærmere man kommer virkeligheten med roboter (eller fotorealisme i spill) jo desto mer reagerer vi negativt på det vi ser. Det er en psykologisk effekt. Der vi synes Wall-e er søt så blir en menneskelignende robot bare ekkel fordi den ikke er realistisk nok. Jeg er ikke spesielt imponert over Kara. Jo mer jeg ser på demoen jo mer plager livløsheten i øynene meg. Den unaturlige måten munnen beveger seg på. Det at det nærmer seg virkeligheten sammenlignet med Heavy Rain gjør inntrykket verre. Jeg skulle ønske de fokuserte mer på historie og spillmekanikk enn dette følelsetullet.

LarZen
13 år siden

Er veldig spent på hva dem kommer ti å vise, Heavy Rain er noe av det beste innen spill jeg har spilt og det bare MÅ komme mer spill av denne type en det resirkulerte dritten som er 99% av spill idag.

FrihetensRegn
13 år siden

Spennende. Kara demoen imponerte ihvertfall meg.

Siste fra forsiden