Computer & Video Games har snakket med David Cage, franskmannen bak spill som Heavy Rain og Fahrenheit, om hva studioet hans driver på med for tiden.
Han fortalte at de jobber med to svært forskjellige prosjekter, men ville ikke ut med detaljer om disse. Tidligere har vi hørt at Quantic Dream-sjefens neste prosjekt skulle være svært ulikt Heavy Rain, og vi har også hørt rykter om et flerspillerdrama.
Når de to prosjektene er ferdige, ønsker Cage å fortsette å lage spill med fokus på handling og følelser, slik som Heavy Rain.
– Jeg ønsker å skape en ny sjanger. Jeg vil overbevise folk om at følelsesfokusert spilling er en fullgod retning for industrien; å vise dem at dette ikke bare var ett produkt [Heavy Rain] og én historie. Det er et format som kan bli brukt til å fortelle alle slags historier, i alle sjangre og stiler, sier han til C&VG.
Han fortsetter med å fortelle at han tror modellen hans kan fungere godt i et førstepersons krigsspill. Han tør ikke si noe om hvorvidt Quantic Dream vil lage et førstepersons skytespill i fremtiden, men et krigsspill er han veldig interessert i å lage.
– Jeg ønsker å lage et spill om krig, for å se om vi kan komme tettere opp mot filmens måte å skildre krig på. Vi vil ikke glorifisere krig, men snakke om det fra et realistisk synspunkt.
Han fortsetter:
– Krig er ikke moro. Vi snakker om hvordan de folkene som opplever krig føler det, hvor grusomt det kan være for dem. Dette er noe jeg tror kunne være svært spennende og nytt for spillindustrien. Når spillindustrien snakker om krig er det alltid en veldig kul greie – du får store våpen og drepe massevis av folk.
Cage ønsker heller å fokusere på politikk. Han ønsker å bruke det interaktive mediet til å si noe meningsfult, og legger til at dette sannsynligvis er noe av det neste han kommer til å gjøre.
– Jeg kommer til å jobbe med dette. Det er virkelig noe jeg ønsker å gjøre, avslutter han.
- Les også: – Actionspill er som porno