Heavy Rain er et spill mange PS3-eiere sikler etter. Og det er ikke uten grunn. I tillegg til å være et eksepsjonelt pent spill, lover utvikler Quantic Dream et spill som er unikt, spennende og følelsesmessig utfordrende.
Problemet med å lansere slike innovative spill som Heavy Rain er gjerne at spillerne kanskje blir litt nølende og avventende. Blant annet skal det være en "ny" måte å styre figurene i spillet på, noe som enkelte kan finne ubehagelig. Det er derfor gledelig at David Cage hos Quantic Dream kunne annonsere at ja, de holder på med en demo.
– Vi arbeider med en demo, noe som kan være veldig utfordrende. Å finne en scene i spillet som viser hva vi prøver å oppnå med Heavy Rain er skikkelig vanskelig.
Mye av problematikken med å utvikle en demo er nettopp det at spillet er omfattende. Det er derfor vanskelig å vise en scene og si at den er representativ for resten av spillet.
– Hvis vi viser en actionscene, så vil noen spillere tro at det er et actionspill, og det samme hvis vi viser en utforskningsscene. Problemet ligger i at hver scene i spillet har kontekst-basert gameplay, noe som er vanskelig å synliggjøre i en demo.
– Fordi Heavy Rain er et nytt konsept, og siden mange spillere ønsker å prøve det før de kjøper det, så vil vi lansere en demo. Vi må bare finne den rette scenen først.
Det er foreløpig ingen lanseringsdato for demoen, men spillet er planlagt utgitt tidlig i 2010.