I mars 2013 slipper Activision og Blizzard Heart of the Swarm, den etterlengdede utvidelsespakken til det kritikerroste strategispillet Star Craft II. I tillegg til en ny historiekampanje og nye enheter i flerspilleren vil Blizzard legge ved en opplæringsmodus rettet mot nye, uerfarne spillere.
Denne opplæringsmodusen beskrives av Blizzard som et treningsområde der vanskelighetsgraden stadig øker. Spillets kunstige intelligens vil gi spilleren råd og tips med det mål å forbedre taktiske valg og krigsstrategi. Når man har fullført treningsprogrammet kan man spille en urangert kamp mot en datastyrt motstander. Dermed senkes takhøyden for å hoppe inn i en rangert flerspillerkamp.
– Vi ønsker å gjøre spillet mer tilgjengelig for spillere som ikke føler seg klare til å hoppe ut i en konkurransepreget situasjon. Mange blir nok litt skremt av å spille rangerte kamper. Urangerte kamper er et stort skritt i den retningen, sier Mike Morhaime, formann i Blizzard, i et intervju med PCGamesN.
Morhaime sier at han ønsker å se opplæringsmodusen gjøre spillere mer kjent med teknologitreet slik at de vet hva de burde bygge til hvilke tider. Du slipper å måtte prøve deg fram med tilfeldige konstruksjoner fordi spillet legger opp til grunnleggende taktikker for deg.
Les også: Sniktitt: StarCraft II: Heart of the Swarm Les også: Blizzard: – Vi jobber med utviklingstiden