– Vi begynte med utviklingen av Legends of Aethereus fordi vi følte at kjernespillerne på PC hadde blitt glemt.
Det er nok flere som kjenner seg igjen i produsenten Don Geyers beskrivelse av markedets tilstand. Geyer er en av hjernene bak det kommende hugg-og-slå-rollespillet Legends of Aethereus, som tar sikte på å gi forsmådde PC-spillere det de vil ha – et hardbarket spill der ferdighet veier tyngre enn tilgjengelighet.
Svenskene i ThreeGates Studios kan friste med samarbeidsspilling for opp til fire personer, men skryter mest av kampsystemet som de hevder er fysikkbasert. I dette tilfellet betyr det at alle kamphandlinger registreres ut i fra hvor spilleren slår, hvor hardt spilleren slår, og hvor tungt våpenet er. Her er det altså ikke snakk om noen auto-sikting eller andre dvaske MMO-troper.
Det skal være tre klasser å velge mellom: Astrographer, Inventor og Officer. Akkurat hva som skiller klassene er litt uklart på nåværende tidspunkt. I tillegg loves det et uhyre detaljert system for gjenstandskaping, spiller-mot-spiller kamper, og både historiedrevne- og auto-genererte oppdrag.
Trenger Kickstarter-puff
Nå er spillet på oppløpssiden, men det trenger et siste puff for å komme seg helt i mål. Hva er vel da mer naturlig enn å opprette en Kickstarter? Utvikleren har jobbet med spillet ut fra egen lomme, og trenger et lite løft på 25 000 dollar, eller om lag 150 000 norske kroner, for å forsikre seg om at spillet har nok av innhold når det lanseres.
Så langt har Kickstarter-prosjektet nådd like over 6000 dollar, men med 25 000 dollar som mål det er en lang vei igjen å gå på 18 dager.
Les også: Trenger Kickstarter-hjelp til ambisiøst romflyvespill Les også: Vil lage taktisk skytespill inspirert av originale Ghost Recon