Cities: Skylines II

Har ikke fått til optimal ytelse for Cities: Skylines II

Paradox mener likevel det er best å lansere bybyggerspillet nå.

Paradox Interactive

Med bare en uke igjen til oppfølgeren til Cities: Skylines, har Paradox Interactive måttet innrømme at ikke alt fungerer helt som det skal med spillet. Utviklerteamet har nemlig ikke klart å levere ønsket ytelse for Cities: Skylines II, men noen utsettelse blir det ikke.

I en melding på Paradox-forumet forklarer utgiveren at Colossal Order, som har ansvar for spillet, har jobbet på spreng med å levere den beste opplevelsen som overhodet mulig. Det har imidlertid ikke nådd målet.

– Cities: Skylines II er et nestegenerasjonsspill, og krever naturligvis visse maskinvarekrav. Med det sagt; mens teamet vår har jobbet utrettelig for å levere den beste opplevelsen som mulig, har vi ikke nådd «benchmark»-nivåene vi satt oss.

Cities: Skylines II-teamet lover bedre ytelse etter hvert.
Paradox Interactive

Ved lansering vil bybyggerspillet dermed ikke kjøre optimalt på enkelte oppsett. Paradox spår at noen vil oppleve problemer, mens andre vil klare seg fint. Teamet har allerede funnet frem til et par grafikkinnstillinger som leverer god ytelse, og lover å dele mer om disse etter hvert.

I ukene og månedene fremover vil Colossal Order fortsette å gjøre forbedringer. Det er på bakgrunn av dette at beslutningen ble tatt om å ikke utsette spillet.

– Vi mener fortsatt at å lansere nå er beste vei fremover for prosjektet på lang sikt. Vi er stolte av den unike spillingen og funksjonene i Cities: Skylines II, og tror oppriktig at spillet byr på en flott opplevelse som dere vil nyte.

Cities: Skylines II lanseres 24. oktober for PC. Spillet kommer deretter til PlayStation 5 og Xbox Series X/S den 30. juni neste år.

LES OGSÅ: Her er Intels nye gamingprosessorer »

Siste fra forsiden