Halo Infinites etterlengtede samarbeidsmodus er utsatt. Utvikler 343 Industries melder at teamet gjør fremskritt med modusen, men at den likevel ikke blir klar til sin planlagte lansering i mai.
I en melding på sine nettsider skriver 343 at det rett og slett tar mye tid å få på plass den nettbaserte flerspillervarianten. I tillegg har spillets store verden skapt problemer for «splitscreen»-utgaven som kommer til konsoll.
– Realiteten er den at det kommer til å ta mer tid å skape en nettbasert samarbeidsopplevelse av høy kvalitet og med full funksjonalitet for fire spillere i den massive og åpne verdenen i Halo Infinite. Vi jobber også med en flott splitscreen samarbeidsopplevelse for to spillere som kommer til alle Xbox-konsoller – fra den opprinnelige Xbox One til Xbox Series X – og de ikke-lineære, vidåpne delene av kampanjen byr på store utfordringer på delt skjerm, som det har tatt oss mer tid å løse.
Den nettbaserte samarbeidsmodusen blir derfor ikke klar til lanseringen av spillets andre sesong, som kommer 3. mai. Målet er imidlertid å slippe den senere i løpet av sesongen, mens lanseringsplaner for splitscreen-varianten skal deles «så snart som mulig».
Videre forteller 343 at arbeidet fortsetter med Forge. Denne delen av spillet har begynt testing, og planen er å rulle den ut sammen med tredje sesong av Halo Infinite. Det jobbes også med å fikse på feil som ødelegger for opplevelsen, som står oppført som førsteprioritet for teamet.
TV-serien basert på Halo kommer denne måneden.
Se den første traileren for serien »