Halo Infinite skulle opprinnelig lanseres i inneværende år, men nå meldes det fra offisielt hold at spillet slippes på nyåret i stedet. En konkret dato foreligger dog ennå ikke.
Ifølge 343 Industries-sjef Chris Lee har flere ulike faktorer bidratt til å gjøre utviklingsarbeidet krevende den siste tiden, ikke minst den pågående covid-19-pandemien.
Lee berømmer det harde arbeidet studioet har lagt ned i spillet, men sier at det ikke er bærekraftig å holde presset gående på det nåværende nivået av hensyn til de ansattes ve og vel.
Gjorde narr av grafikken
– Den ekstra tiden vil sette oss i stand til å gjøre oss ferdige med det kritiske arbeidet som er nødvendig for å levere det mest ambisiøse Halo-spillet noensinne, med den kvaliteten fansen forventer, skriver Lee.
Utvikleren opplyste allerede tidligere i sommer at det gjenstår en del finpuss på spillet, i en respons på kritiske tilbakemeldinger fra publikum som kom etter publiseringen av en lengre gameplay-video fra Halo Infinite.
Reaksjonene fra spillerne på Halo Infinite-videoen gikk blant annet ut på at spillet ikke lignet på et nestegenerasjonsspill, men snarere hadde visuelle likhetstrekk med eldre Halo-titler.
Narrativ sjef for Halo Infinite, Dan Chosich, svarte i en Twitter-melding i slutten av juli at de lytter til de kritiske stemmene, som muligens kan bety at de vil bruke den ekstra tiden på å heve den visuelle kvaliteten et par hakk.
Les også: Halo Infinites flerspillerdel blir gratis for alle »