26. september slippes det tredje spillet i spillserien om Master Chief. Halo 3 ser ut til å slå alle salgsrekorder, og man har allerde fått inn over 1 million forhåndsbestillinger i USA.
– Det vi opplever nå er intet mindre enn fenomenalt. Halo 3 har slått mange rekorder allerede, og blir et av 2007s «må ha-produkter», sier spillkjeden GameStops visepresident, Bob McKenzie, til Gamesindustry.biz.
Store filmer har hatt tradisjon for å samarbeide med andre selskaper for at merkenavnet skal nå så bredt ut som mulig. Nå tar Halo 3 i bruk samme strategi, og Microsoft jobber med Pontiac, Burger King, Mountain Dew, 7-Eleven og Comcast for å spre evangeliet om Master Chiefs seneste eventyr.
– I september vil Halo 3 dytte spill helt i fronten av det allmenne kulturbegrepet. Gjennom vårt samarbeid med noen av verdens sterkeste merkenavn sementerer vi spill som storunderholdning på linje med de største filmslippene, sier Microsofts Chris Di Cesare.