Den første dagen Halo 2 var til salgs i USA tjente det over 125 millioner dollar, og det er mer enn noe annet underholdningsprodukt noensinne. Det inkluderer alle de største musikk- og filmutgivelsene. For å demonstrere nøyaktig hvor vanvittig Halo 2-salget er kan det nevnes at filmen Titanic tjente omkring 600 millioner dollar totalt mens den gikk på kino i USA. Halo 2 har tjent over en sjettedel av dette, på én eneste dag.
Den største grunnen til de vanvittige salgstallene er nok det faktum at det i USA alene var 1.5 millioner forhåndsbestilte eksemplarer av spillet. Utover disse ble det solgt 900000 kopier den første dagen. Disse salgstallene er bare for USA, og det er forventet at spillet vil selge rimelig godt her i Europa også.
GTA: San Andreas har også tjent temmelig store summer. Vi har ikke de amerikanske salgstallene, men i Storbritannia alene solgte det 677000 kopier de første to dagene, og rakk å selge én million kopier raskere enn noe annet spill har gjort på det britiske markedet (som er langt mindre enn det amerikanske). Det er lite som tilsier at spillet har gjort det dårligere i resten av verden.
Dermed burde det være klart for de aller fleste at spillindustrien ikke lenger fortjener å stå i skyggen av film- og musikkindustrien, og at spill er på god vei til å bli denne generasjonens viktigste underholdningsform – om ikke det er det allerede.