Starfield - The Elder Scrolls VI

– Hadde vi ikke prioritert Starfield ville det kanskje aldri blitt noe av

Todd Howard forklarer hvorfor The Elder Scrolls VI måtte vente.

Bethesda

Dersom Bethesda ikke hadde prioritert Starfield fremfor The Elder Scrolls VI ville det kanskje aldri ha blitt noe av spillet. Det har spillsjef Todd Howard avslørt.

LES OGSÅ: Her er tre av Starfield-byene spillere skal få utforske »

The Elder Scrolls VI ble avduket i 2018, men det blir enda lenge å vente på spillets lansering.
Bethesda

I et intervju med IGN erkjente Howard at det har blitt veldig lenge å vente på det neste spillet i The Elder Scrolls-serien. Dersom Bethesda hadde valgt å fremskynde Skyrim-etterfølgeren, mener han imidlertid at det kunne ha kommet på bekostning av Starfield.

– Vi hadde lyst til å gjøre noe som Starfield. Vi har ventet på å gjøre noe annerledes i lang tid og å leke oss med et nytt univers, så hvis det ikke ble nå – da går jeg tilbake i tid, vi begynte like etter Fallout 4, altså i 2016 – hvis ikke nå, når skulle vi gjøre det? Det føltes som at hvis vi ikke gjorde det da, så kunne «når» blitt til «aldri».

Starfield havnet derfor i forsetet, med planlagt lansering for det ambisiøse romeventyret i slutten av 2022. The Elder Scrolls VI er på sin side enda flere år unna, og i sommer var prosjektet fortsatt bare i designfasen.

Har ideer for Fallout 5

Ellers i intervjuet var Howard kort innom fremtiden til Fallout. Med både Starfield og The Elder Scrolls VI foran i køen må vi regne med at det blir lenge å vente på seriens neste innslag, men Bethesda-sjefen bekreftet at utvikleren har snekret sammen noen tidlige ideer.

– Fallout er virkelig en del av vårt DNA her. […] Jeg kan ikke si hva som kommer til å skje, men vi har et designdokument på Fallout 5 og hva vi har lyst til å gjøre.

Bethesda har også et Indiana Jones-spill i ovnen.
Lages av studioet bak de nye Wolfenstein-spillene »

Siste fra forsiden