Dersom Bethesda ikke hadde prioritert Starfield fremfor The Elder Scrolls VI ville det kanskje aldri ha blitt noe av spillet. Det har spillsjef Todd Howard avslørt.
LES OGSÅ: Her er tre av Starfield-byene spillere skal få utforske »
I et intervju med IGN erkjente Howard at det har blitt veldig lenge å vente på det neste spillet i The Elder Scrolls-serien. Dersom Bethesda hadde valgt å fremskynde Skyrim-etterfølgeren, mener han imidlertid at det kunne ha kommet på bekostning av Starfield.
– Vi hadde lyst til å gjøre noe som Starfield. Vi har ventet på å gjøre noe annerledes i lang tid og å leke oss med et nytt univers, så hvis det ikke ble nå – da går jeg tilbake i tid, vi begynte like etter Fallout 4, altså i 2016 – hvis ikke nå, når skulle vi gjøre det? Det føltes som at hvis vi ikke gjorde det da, så kunne «når» blitt til «aldri».
Starfield havnet derfor i forsetet, med planlagt lansering for det ambisiøse romeventyret i slutten av 2022. The Elder Scrolls VI er på sin side enda flere år unna, og i sommer var prosjektet fortsatt bare i designfasen.
Har ideer for Fallout 5
Ellers i intervjuet var Howard kort innom fremtiden til Fallout. Med både Starfield og The Elder Scrolls VI foran i køen må vi regne med at det blir lenge å vente på seriens neste innslag, men Bethesda-sjefen bekreftet at utvikleren har snekret sammen noen tidlige ideer.
– Fallout er virkelig en del av vårt DNA her. […] Jeg kan ikke si hva som kommer til å skje, men vi har et designdokument på Fallout 5 og hva vi har lyst til å gjøre.
Bethesda har også et Indiana Jones-spill i ovnen.
Lages av studioet bak de nye Wolfenstein-spillene »