Den amerikanske utgiveren Activision har som kjent kjøpt RedOctane, utgiveren av Guitar Hero-spillene, og nå har Activision-sjefen Robert Kotick fortalt litt om spillgigantens videre planer for franchisen.
- Guitar Hero var en storartet franchise som hadde behov for global distribusjon og den operasjonseffektiviteten vi kunne bringe til det som var et relativt lite selskap, fortalte han i en tale på Goldman Sachs Communicopia XV Conference.
- I det lange løp har vi en rekke muligheter for produktutvidelser - musikknedlastninger som er muligheter med veldig god inntjeningsmargin - og vi starter med lanseringen av Guitar Hero 2 for PS2 denne høsten. I det neste kalenderåret kan dere forvente Guitar Hero-lanseringer til alle betydelige nye formater.
Her sier Kotick to viktige ting, nemlig at vi i fremtiden vil se mulighet for å kjøpe ny musikk til kommende Guitar Hero-spill over nettet (noe han tror vil bringe massevis av klingende mynt i Activisions kasseapperat), og at serien etter alt og dømme vil komme til alle de tre neste-generasjonsplattformene til neste år.