Takket være den offisielle FIA-lisensen kan GTR skilte med ekte biler og baner fra GT-serien, som det er basert på. Selv om det er den høye realismen som har skaffet dette spillet mest oppmerksomhet, kan du skru ned vanskelighetsgraden om du ønsker en litt mer arkadeaktig spillopplevelse. Dermed burde GTR kunne appellere både til den harde kjernen av simulatorfrelste og den typen spillere som tror Gran Turismo-serien på PS2 er realistiske simulatorspill.
SimBin Developments kunngjorde nylig at GTR blir det første bilspillet som utnytter TrackIR-systemet fullt ut. Dette er et system hvor kameraet i spillet følger hodebevegelsene dine, slik at om du ønsker å titte ut av sidevinduet er det bare å snu hodet litt. Dermed slipper du å rote med ulike kameraknapper, og kan konsentrere seg fullstendig om kjøringen.
Den offisielle demoen lar deg prøve arkademoduset og et litt vanskeligere "semi-pro"-modus, og foregår på belgiske Spa-Francorchamps (en bane som også brukes i Formel 1-løp). GT-serien har to ulike klasser (storebror GT og lillebror NGT), og GTR-demoen stiller med en Lister Storm fra GT-klassen og en Aero 8 fra NGT-klassen. Demoen lar deg spille mot opp til 19 datastyrte biler, og utviklerne har gjort det de kunne for å sikre at disse oppfører seg så autentisk som mulig.
Demoen er på 215 MB, og du finner den ved å følge lenkene under. For mer informasjon om dette spillet kan besøke produktsiden vår, hvor du blant annet finner et intervju med SimBin Developments og en sniktitt på spillet.