Da Driver: San Francisco ble lansert var det meningen at det skulle bruke samme flerspillermodell som flere av Electronic Arts' ferske utgivelser. Det vil si at spillet lanseres med en engangskode som låser opp flerspillermuligheter over nettet, og muligheten til å kjøpe nye engangskoder.
Meningen med et slikt system er at spillere som kjøper spillet nytt får flerspiller inkludert i prisen, mens de som kjøper spillet brukt må betale ekstra for privilegiet (med mindre koden ikke er benyttet av den forrige eieren).
Nå har Driver-utgiver Ubisoft imidlertid endret planene sine. En av hovedgrunnene ser ut til å være rot med kodene i mange av kopiene som er ute på markedet, som hindret kunder som har kjøpt spillet nytt i å registrere seg for flerspiller.
Resultatet er at spillets flerspillerdel nå er gratis for alle, enten de kjøper spillet brukt eller nytt. De har imidlertid verken bekreftet eller avkreftet om denne løsningen er permanent. Det er heller ikke bekreftet om gratisløsningen også vil gjelde PC-versjonen, som kommer 30. september.
15. september vil Ubisoft forøvrig lansere tolv nye ruter for alle spillets onlinemoduser gratis, og så vil de lansere en gratis rute per uke i ti uker.
Ubisoft har også lansert et sosialt nettsted de kaller Driver Club. Her kan du logge deg inn med en Uplay-konto for å låse opp eksklusive «achievements» og dele filmsekvenser du har laget med spillets innebygde filmverktøy med andre spillere.
Driver: San Franciscos konsollversjon fikk karakteren åtte i vår anmeldelse, hvor jeg blant annet skrev dette:
– Alt i alt leverer det en frisk og variert opplevelse tuftet på et supersolid arkaderacingfundament og kombinert med solid presentasjon og massevis av herlig musikk. Jeg vet at Driver-seriens merkenavn ikke er verd spesielt mye lenger, men hvis du på forhånd har dømt Driver: San Francisco nord og ned har du gjort en stor tabbe.