De fleste som bruker internett fikk med seg Googles originale jubileumslogo. Denne var nemlig en miniversjon av et spill enhver gamer med respekt for seg selv bør kjenne: Pac-man.
Det var i forbindelse med 30-årsjubileet til det gigantiske selskapet at denne spillbare logoen ble lagt ut og oppdaget av det som ser ut til å være samtlige internettbrukere. Logoen er nå tatt ned, men surfere rakk likevel å spille Pac-man i ganske mange timer først. 4,8 millioner timer faktisk.
Dette er ifølge et firma med navn Rescuetime, som måler blant annet internettproduktivitet. Tallet er basert på et utvalg på drøyt 12 000 google-brukere. Rescuetime oppdaget også blant annet at google-brukere brukte opp til firedobbelt så mye tid på søkemotorens startside i perioden spillet var tilgjengelig.
Antakelig er dette lille sprellet fra Googles side årsak til en av de største og mest universale tidsbortkasterne gjennom tidene. Arbeidsgivere verden over trekker nok et lettelsens sukk nå som Google har skiftet til en mer tradisjonell logo.
(Kilde: Kotaku)
Les også:Vil ha skjorta di nok en gang
Les også:Nintendo topper listen
Les også:Slå deg sammen med andre i Bad Company 2