I reklamebransjen er det svært viktig å kjenne til målgruppenes ønsker og behov. Google mener å ha funnet en glimrende måte å vite hva onlinegamere bør eksponeres for.
Cybershack kan fortelle at en patentsøknad avslører at Google gjerne vil se spillere nærmere i kortene. Måten de skal gjøre dette på er rett og slett å følge med på når du spiller over nett. Hvis du er aggressiv, fiendtlig eller uærlig i for eksempel World of Warcract, vil denne informasjonen bli lagret for fremtidig bruk.
Målet med dette er å skreddersy reklame for spillere, slik at de går rett i hjerterota på hver enkelt person. Spill som World of Warcraft og Second Life oppgis som spesielt interessante, for disse "gjenspeiler trolig hvordan spillere oppfører seg i det virkelige liv." Google ser på dette som et verdifullt verktøy for reklame både i og utenfor spillverdener.
Spillere som bruker mye tid på å utforske omgivelser kan eksempelvis være interessert i ferier, og da vil systemet vise reklamer for nettopp dette. Mens spillere som bruker mye tid på å snakke med andre, kan oppleve annonser for mobiltelefoner.
Patenten sier også at Google sitter med teknologien til å overvåke hvilken som helst spillkonsoll som kobler opp til nettet, inkludert PSP, Wii, PlayStation 3 og Xbox 360.