Flerspillerspill ser ut til å bli mindre og mindre bundet til det tradisjonelle oppsettet hvor to lag med like soldater må bekjempe hverandre. I stedet får vi stadig flere asymmetriske spill, hvor det er store forskjeller mellom partene.
I Depth: Aquatic Stealth tas dette til et nytt nivå. Her foregår handlingen under havoverflaten, og det ene laget får rollen som en gjeng dykkere utstyrt med harpuner. Det andre laget spiller haier.
Målet for menneskene er å lokalisere og hente opp skatter fra havets bunn. Ofte er disse skjult i eldgamle båtvrak. Målet for haiene er rett og slett å skaffe seg et godt måltid eller to, og det er selvsagt dykkerne som står på menyen.
Matjakten til haiene kompliseres imidlertid av en ting. De har nemlig dårlig syn, og kan i utgangspunktet kun se ting som er i bevegelse. Samtidig oppfatter de bevegelser svært godt (ved hjelp av sin «sonar-sans»), og over lange avstander.
Depth har vært under utvikling en stund, og utvikles ved hjelp av Unreal-motoren. Flere av utviklerne har erfaring fra Killing Floor, som gikk fra å være en gratismodifikasjon for et Unreal Tournament-spill til et kommersielt spill som kom ut i vanlige butikker.
Mer informasjon om prosjektet finner du på det offisielle nettstedet.