Chris Taylor og hans Gas Powered Games er endelig klare med oppfølgeren til det kritikerroste strategispillet Supreme Commander. Square Enix står for utgivelsen, og de har nå satt marsdatoer for både Xbox 360- og PC-utgaven.
PC-eiere kan starte krigingen fra 5. mars, mens spillet lanseres på Xbox 360 19. mars.
Som i det første spillet dreier Supreme Commander 2 seg om slag mellom ruvende krigsmaskiner som kalles kommandanter. En slik fungerer både som fabrikk, general og stridsenhet. Med nano-maskiner skaper de resurssankere og fabrikker. I disse produseres mindre krigsmaskiner, som står for mesteparten av selve slåssingen.
Det første spillet gjorde seg bemerket ved å ha hundrevis av enheter på slagmarken samtidig, og dette er også tilfelle i Supreme Commander 2. I tillegg har Gas Powered Games lagt til en masse nye eksperimentelle superenheter. Mange av disse er så digre at selv kommandantene blir smågutter i forhold.
Vi får en enspillerdel med 18 historiedrevne oppdrag, og en flerspillerdel for kriging mot andre over nettet. Du kan velge å spille som en av tre forskjellige grupperinger, hver med sine unike enheter. Brukergrensesnittet skal også være forbedret over originalen.