Ghost of Tsushima har fått en pangstart på livet, med 2,4 millioner solgte eksemplarer på spillets tre første dager. Det melder Sony på Twitter.
Som selskapet forteller er Ghost of Tsushima dermed det «raskest solgte spillet i en ny serie fra et Sony-eid studio». Det blir en skikkelig munnfull, men enkelt forklart betyr det at Sucker Punch-spillet har solgt unna fortere enn for eksempel Horizon: Zero Dawn.
Artikkelen fortsetter nedenfor.
Til sammenligning med andre braksuksesser på PlayStation 4 har det enda et stykke opp til for eksempel The Last of Us Part II med 4 millioner, Final Fantasy VII Remake på 3,5 millioner og Spider-Man med 3,3 millioner.
Vakkert samuraieventyr
I Ghost of Tsushima trer spillere inn i rollen som Jin Sakai, en samuraikriger som tyr til alle midler for å forsvare landet sitt når mongolske styrker invaderer. Ved siden av et solid kampsystem har Sucker Punch satset tungt på presentasjon, med en lekker verden som fikk særdeles mye skryt i vår anmeldelse.
– Enten du kjemper deg gjennom et av spillets hovedoppdrag, hjelper én av mange bifigurer eller bare utforsker det fantastiske landskapet, er det en fryd å spille Ghost of Tsushima. Sucker Punch har skapt en opplevelse som oser av lidenskap – helt ned til ørsmå detaljer som når Jin strekker ut hånden idet han vandrer gjennom høyt gress, var dommen fra undertegnede.
LES OGSÅ: 6 ting du bør vite før du spiller Ghost of Tsushima »