Sniktitt

Gangland

Danske MediaMobsters er i ferd med å fullføre den siste finpussen av det spennende og innoverende actionstrategispillet Gangland. I den forbindelse ble Gamer.no invitert til MediaMobsters sitt hovedkvarter i København, hvor vi tok en nærmere titt på spillet.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Spennende flerspillermuligheter
Det var flerspillerfunksjonen utviklerne virket mest stolte av, og det med god grunn. Gangland er kanskje ikke like enkelt å hoppe inn i som gjennomsnittlige skytespill og sanntidsstrategispill, men til gjengjeld har det en hel rekke spennende muligheter som for alvor kommer til sin rett i flerspiller. Flerspillermoduset kan nesten beskrives som en komprimert utgave av enspillerkampanjen, og et typisk flerspillerkart kan ta alt fra fem minutter til fire timer å spille. I flerspiller er alle de fire brødrene spillbare, og de har alle ulike kvaliteter.

I flerspiller begynner spillerne som løpegutt for hver sin onkel Vincente. Når de føler seg sterke nok kan de imidlertid skyte ned gamlingen, og selv overta bedriften. Så lenge en spiller jobber for Vincente tjener han langt mindre penger enn han ville gjort hvis han var sin egen sjef. Onkelen er naturligvis bevæpnet, og har flere livvakter, så du kan ikke bare labbe inn og plaffe ham ned. Før du kan tenke på å overta bedriften må du derfor ha skaffet deg en gruppe lojale medhjelpere.

For at spillerne skal få så mange muligheter som mulig, er det også slik spillerne ikke behøver å låse opp spesialkarakterene for å bruke dem i dette moduset. Det som virker som det mest spennende med flerspilleraspektet er mulighetene for spionasje. Det å vite hva fienden driver på med er livsviktig, og det samme er det å unngå at fienden vet hva du driver på med. Dette skulle lede til noen ganske intense øyeblikk hvor du prøver å unngå at spionen din vekker oppsikt.

Presentasjonen ser ut til å bli god. Spillet kjører på MediaMobsters sin egenproduserte 3D-motor, og byområdene handlingen foregår i inneholder en rekke fine detaljer. De ulike byområdene har alle særtrekk som skaper en spesiell stemning. Fattigstrøket er for eksempel nedslitt og skittent, mens Little Italy har en rekke smale bakgater og gaterestauranter. Spillet inneholder også en rekke artige detaljer, slik som at hvis en karakter blir alvorlig skadet får han varige mén av det. En som blir skutt i beinet vil for eksempel halte eller bruke krykker.

Konklusjon
Gangland ser faktisk veldig lovende ut. MediaMobsters er et selskap som tør å gå nye veier, noe som kanskje har å gjøre med at selv om selskapet har eksistert lenge er dette deres første dataspill. Tidligere har MediaMobsters nemlig produsert en rekke brettspill som har gjort det godt på det danske markedet. Gangland inneholder svært mange spennende aspekter, og i denne sniktitten har vi bare fått nevnt noen av dem. Giftemål, karakterutvikling og muligheten til å få barn er eksempler på andre elementer som betyr mye for gameplayet. Vi gleder oss til å se om MediaMobsters klarer å sy alle disse ulike aspektene sammen til en helhetlig og god gameplayopplevelse.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Siste fra forsiden