Fatal Inertia er et racingspill under utvikling hos Koei sitt kanadiske studio. Spillet foregår i det 23. århundret, og blander gateracing, "demolition"-løp og rally med en futuristisk setting hvor hjul er en saga blott. Spillet minner med andre ord litt om WipeOut-spillene, men i Fatal Inertia foregår handlingen i naturlige miljøer og bygater i stedet for på konstruerte baner.
Et av de viktigste elementene i Fatal Inertia er fysikken, og spillet kommer med en kraftig fysikkmotor som er bygd inn i kjernen av gameplayet. Fysikken styrer alt fra hvordan kjøretøyene oppfører seg i forhold til landskapet og hverandre til hvordan våpnene fungerer (og Koei forteller at takket være fysikksimuleringen vil du hele tiden finne nye og spennende måter å bruke våpnene på).
I tillegg forteller Koei at spillmiljøene er fullstendig interaktive, og kan brukes aktivt i kampen mot de andre førerne. Fjellvegger kan for eksempel forvandles til dødelige steinras, og takket være alle de nye mulighetene muliggjort av fysikkmotoren håper Koei at vi aldri vil ha den samme spillopplevelsen to ganger. Miljøene inkluderer tette skoger, støvete "canyons" og enorme isbreer.
Ellers loves vi store muligheter i forhold til å skreddersy kjøretøyene våre, samt en rekke spillmoduser i både enspiller og flerspiller. Lanseringen av Fatal Inertia er satt til våren neste år, og Koei forventer at det skal bli et lanseringsspill til PS3 i Japan. De første skjermbildene finner du i skjermbildedatabasen vår.