Under forrige ukes The Game Awards dro FromSoftware sløret av et nytt spill i Armored Core-serien. Gitt utviklerens suksess med Souls-spill har flere lurt på om Armored Core VI ville få flere elementer fra den sjangeren, men foreløpig ser det ikke sånn ut.
I et intervju med IGN påpekte FromSoft at dette i all hovedsak blir Armored Core slik vi kjenner det. Spillere kan forvente storstilte kamper med gigantiske roboter – «mechs» – med et oppdragsbasert system fremfor Souls-sjangerens mer eller mindre åpne verdener.
– Vi har ikke gått bevisst inn for å prøve å styre Armored Core VI nærmere mot en Soulsborne-lignende spillopplevelse, sa studiosjef Hidetaka Miyazaki.
Masaru Yamamura, som skal lede prosjektet etter at Miyazaki er ferdig med sin innledende sjefsrolle, sier riktignok at spillet blir likt på én måte. Sjefskampene blir nemlig hovedfokuset for opplevelsen.
– Sjefskampene er høydepunktet i dette spillet. Elementer i kampsystemet, der spillere lærer seg fiendens angrepsmønster og leker med dem er selvfølgelig på plass, som er veldig typisk for FromSoftware, sa Yamamura og fortsatte:
– I dette spillet er både fiendene og din egen maskin aggressive og voldelige i sine angrep. Vi utvikler spillet slik at spillere kan nyte de dynamiske og intense sjefskampene som bare mechs kan tilby, sammen med unike aspekter ved Armored Core, som muligheten til å sette sammen riktig robotdeler for å takle de sterkeste fiendene.
Akkurat hvordan kampene og tilpasningen av kjemperobotene vil fungere har FromSoft enda ikke vist frem. Mer får vi vite når spillet nærmer seg lansering en gang til neste år.
Armored Core VI Fires of Rubicon kommer til PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One og Xbox Series X/S.
LES OGSÅ: Her er den første traileren for Star Wars Jedi: Survivor »