For ganske nøyaktig én uke siden kunngjorde From Software en nettverkstest for Dark Souls Remastered på PlayStation 4, Xbox One og Nintendo Switch. Utvikleren hadde riktgnok ingen detaljer å dele om testen på det tidspunktet, men nå har vi fått vite bitte litt mer.
Via sin offisielle Twitter-konto ber Dark Souls-teamet så mange som mulig om å ta del i testfasen, noe som kan antyde at den åpnes for alle:
– Venligst informer deres landsmenn, da vi trenger help fra så mange sjeler som mulig, lød Twitter-kunngjøringen.
Tross ønsket om stor deltakelse er PC-spillere tilsynelatende utelukket fra nettverkstesten. Dette har nærmest blitt standard praksis i spillbransjen, da det er mye lettere å grave i betafilene og røpe hemmelig informasjon om spill på PC enn det er på konsoll.
Utvikleren har foreløpig ikke avslørt tidspunktet for testen, eller hva man skal få oppleve, men vi loves mer informasjon så snart som mulig. Siden det dreier seg om en nettverkstest er det imidlertid tenkelig at innholdet vil fokusere på spiller-mot-spiller-elementer fremfor utforsking av større områder.
Oppgradert grafikk og bedre ytelse
Dark Souls Remastered ble kunngjort i begynnelsen av januar, og skal lanseres på samtlige plattformer den 25. mai. Nyversjonen inkluderer utvidelsen Artorias of the Abyss og lar opptil seks spillere spille med eller mot hverandre samtidig.
I tillegg loves vi en rekke visuelle oppgraderinger, og forbedret oppløsning og bildefrekvens avhengig av hvilken plattform man spiller på:
- PC - 4K-oppløsning og 60 bilder i sekundet
- PlayStation 4 - 1080p-oppløsning og 60 bilder i sekundet
- PlayStation 4 Pro - Oppskalert 4K-oppløsning og 60 bilder i sekundet
- Xbox One - 1080p-oppløsning og 60 bilder i sekundet
- Xbox One X - Oppskalert 4K-oppløsning og 60 bilder i sekundet
- Nintendo Switch - 1080p-oppløsning og 30 bilder i sekundet i TV-modus, 720p-oppløsning og 30 bilder i sekundet i håndholdt modus
Dark Souls-skaperen pusler med et nytt prosjekt.
Se den første teaser-traileren for Shadows Die Twice her »