Den svenske utvikleren Frictional Games har røpet nye detaljer om deres neste spill, som har fått navnet Unknown. På samme måte som svenskenes Penumbra-spill, er Unknown et førstepersons grøssereventyr hvor realistisk fysikk spiller en viktig rolle.
Handlingen foregår på syttenhundretallet, og du befinner deg i et slott som stammer fra middelalderen. Som alle slike slott med respekt for seg selv, er det hjemsøkt – og disse åndene nøyer seg ikke med å smelle litt i dørene.
Spilleren kan manipulere objekter i miljøene direkte, omtrent som i Penumbra-spillene. Her må man være veldig forsiktig, for ting lager lyd, og om slottets beboere legger merke til spilleren kan det raskt gå galt.
Frictional Games forteller at de etter over ett år med teknologiutvikling og prototyping nå er ferdig med den første tidlige utgaven av Unknown, og at de er overbevist om at de er på riktig vei til å skape et storslagent skrekkspill.
Som i Penumbra-spillene er fokuset på psykologisk skrekk, ikke blod og innvoller og monstre som hopper ut av skjulte skap. Vold vil ikke spille noen viktig rolle i spillet – her er det kun snakk om å overleve.
Mer informasjon om Unknown kan du lese deg til hos Frictional Games.