Hukommelsestap må være temmelig kjedelig, spesielt når du våkner opp i det som ser ut til å være et slags laboratorium, uten å vite hvem du er, hvor du kommer fra og hva det egentlig er som har skjedd med deg. Slik begynner Prominence, et førstepersons eventyrspill fra New York-baserte Digital Media Workshop.
Prominence vil få en dyp og tankevekkende historie, fortalt gjennom fysiske spor, lydopptak og ulike dataarkiver. Gåtene i spillet skal være fullstendig integrert i historien, og som i virkeligheten vil mange av dem ha mer enn én løsning. Gåtene skal i tillegg være varierte, og kreve at du benytter deg av omgivelsene dine på kreative måter.
På ett tidspunkt i historien vil du få mulighet til å velge mellom to ulike ruter gjennom resten av spillet. Hver av disse leder til en unik avslutning, og det du opplever på veien vil være avhengig av hvilken rute du valgte. Ellers loves vi profesjonelt skuespill og et originalt lydspor. Prominence lanseres i 2008, og mer informasjon kan du finne på spillets nettsted.
Hvis du liker denne typen eventyrspill, kan du forresten også ta en titt på nettstedet til et annet kommende spill, Ghost in the Sheet. Dette er en mørk komedie der du spiller et spøkelse. Utviklerne er for øyeblikket i samtaler med ulike utgivere, og håper å få spillet ut på markedet innen sommeren.