Den japanske spillutvikleren tri-Ace er hovedsakelig kjent for Star Ocean og Valkyrie Profile. For det meste har de jobbet med gamle Enix og det nåværende Square Enix, men deres nyeste spill er det Sega som har snappet opp. Dette er Resonance of Fate, et sci-fi-rollespill lagt til fjern fremtid.
Spillet har vært ut i Japan en stund under tittelen End of Eternity, og Sega melder nå at det slippes i Europa 26. mars. Amerikanerne får det 16. mars.
Som i så mange andre fremtidsscenarioer i spillmediet går det dårlig med menneskeheten. Verden er ødelagt, og mesteparten av restene er ikke beboelige for mennesker. De siste restene av homo sapiens har trukket seg tilbake til et digert, mekanisk tårn hvor de lever i et klassebasert samfunn.
Du spiller Zaphyr, en ung mann som sammen med kameraten Vashyron jobber for et militært sikkerhetsselskap. Deres daglige rutine brytes opp når de møter ei jente ved navn «Subject #20», et genetisk eksperiment som er programmert til å dø når hun blir tjue år gamle.
Utforskning i Resonance of Fate foregår på to ulike måter. I store, åpne områder flytter du deg rundt på et rutenett og kan trekkes inn i tilfeldige kamper mens du beveger deg. Bygninger og labyrinter utforskes i et mer tradisjonelt tredjepersonsperspektiv, og her kan du både se og unngå fiender før de angriper deg.
Spillets kamper skal være en blanding av sanntid og et turbasert system. Hver gang det blir din tur har du en viss menge tid på deg til å løpe rundt og angripe, og når tiden er omme fryses du fast til det er din tur igjen.