Team Chivalry er en gjeng moddere som har jobbet med Half-Life 2-modifikasjonen Age of Chivalry i et par år. I motsetning til spillet det bygger på fokuserer Age of Chivalry på blodig nærkamp mellom enkeltpersoner eller lag bevæpnet med sverd og køller.
Nå melder Team Chivalry at de vil ta det hele et skritt videre og lage et kommersielt spill bygget på det samme konseptet. Dette innebærer også at de bytter spillmotor fra Valvs Source til Epics Unreal. Grunnen skal være at Source rett og slett er for gammel og begrenset for ambisjonene de har.
Det nye prosjektet har tittelen Chivalry: Battle for Agatha og foregår naturlig nok i det oppdiktede kongeriket Agatha, hvor rikets riddere kjemper mot krigerske frimurere om kontroll over dets landområder.
Som i andre nettbaserte krigsspill skal du velge deg en klasse og dra avsted for å søke heder og blodutgytelse på slagmarken. Klassene avgjør hva slags egenskaper du har tilgang på og hva slags våpen du kan bruke. Seier i kamp belønnes med alt fra titler til egenskaper og pynt som beviser dine tidligere bragder.
Selve kampene skal by på svært presis nærkamp hvor du i tillegg til å svinge våpenet ditt også må sørge for å parere eller unnvike motstandernes slag. Utover blodige og personlige oppgjør vanker det også digre slag og beleiringer hvor gammeldagse våpen som rambukker, brennende olje og katapulter spiller en viktig rolle. Totalt skal 48 spillere kunne delta i disse slagene samtidig.
Noen slippdato for Chivalry: Battle for Agatha er foreløpig ikke oppgitt. For tiden ser Team Chivalry etter folk som vil teste alfaversjonen av spillet på forumet til Age of Chivalry.