Siden betalanseringen av Fortnite på iOS i mars har mobilversjonen omsatt for 300 millioner dollar – eller rundt 2,48 milliarder kroner. Det ifølge ferske tall fra statistikkbyrået Sensor Tower.
I gjennomsnitt har spillere brukt hakket over 12,4 millioner kroner per dag i løpet av spillets første 200 dager – og det er verdt å merke seg at Fortnite på iOS opprinnelig kun var tilgjengelig for spillere som ble invitert til det som begynte som en lukket beta.
Sensor Tower påpeker ellers at totalsummen har fått en skarp økning siden lanseringen av Fortnites sesong 6. Etter introduksjonen av det nye innholdet, som kom 27. september, har gjennomsnittsforbruket steget til over 20 millioner kroner per dag.
Android-versjonen, som begynte sin beta i begynnelsen av august, skal hittil ha omsatt for rundt 500 millioner kroner.
Knuser PUBG Mobile
Til sammenligning avslører statistikkbyrået at PUBG Mobile, Fortnites antatt største konkurrent, «bare» har omsatt for 388 millioner kroner på iOS. Mobilversjonen av Playerunknown's Battlegrounds kom riktignok til Apple-enheter én måned senere enn Fortnite, men det skal mye til for at det skal klare å kappe innpå forspranget.
Tross de gigantiske summene er Fortnite likevel ikke kongen av spillanseringer på iOS. Den tittelen holder nemlig Pokémon GO, som høstet inn 300 millioner dollar på bare 113 dager.
Pokémon Go raker fortsatt inn penger.
Mobilspillet omsatte for 21 millioner kroner hver dag i sommer »