De som knuger på håpet om å kunne få tilbake forsvunne Grand Theft Auto Online-figurer må bare gi opp. I sin nyeste oppdatering i det pågående kaoset rundt Grand Theft Auto Onlines lansering forteller utvikler Rockstar at alt av tapt progresjon vil forbli tapt – for alltid.
Dermed er det over og ut for de mange figurene som forduftet i den turbulente oppstartsperioden rundt 1. oktober. Forsvinningsnummeret gjelder også tapte nivå.
La det regne kontanter
Rockstar kaster nå bokstavelig talt penger for å bøte på problemet – 500 000 virtuelle slanter til hver spiler, for å være eksakt.
– Vi håper inderlig at pengeinnskuddet vi gir ut denne måneden vil hjelpe dere med å komme dere på bena igjen, eller bidra til at deres et nye liv i Los Santos og Blaine blir ekstra digg, lyder patoset fra spillselskapet.
Trygt nå – nesten
Som vi skrev forrige uke skal det nå være trygt å boltre seg i den åpne verdenen, etter at en oppdatering for en ukes tid siden angivelig skrapte problemet ut av spillet. Fremdeles rapporteres det dog – ironisk nok – om bortkomne biler i Grand Theft Auto Online. Dette, sammen med en rekke andre problemer, skal rettes i løpet av uken, hevder Rockstar.
Grand Theft Auto Online er nettdelen som er bakt inn i storslageren Grand Theft Auto V. På uortodoks vis valgte Rockstar å åpne nettslusene to uker etter spillslipp, noe som gjør at de fleste anmeldelser kun tar for seg enspillerdelen av spillet. Dette gjelder også vår anmeldelse, der vi konkluderte med at storspillet er en knallsterk oppvisning fra den skotske utvikleren.
Ryktene vil før øvrig ha det til at en PC-utgave ligger i planene neste år.
Les også: Lanseringstrøbbel for Grand Theft Auto Online
Les også: Nå skal du ikke lenger miste Grand Theft Auto V-progresjon