Det er tre år siden Star Citizen satte folkefinansieringsrekord da Cloud Imperium Games samlet inn 36,5 millioner kroner til utviklingen av spillet sitt via Kickstarter og sitt eget nettsted. Forventningene til spillet er skyhøye, og selv om den offisielle lanseringen er langt unna lanserer utviklerne deler av spillet underveis i utviklingen.
Så langt har to slike moduler blitt sluppet, én som lar deg utforske en skipshangar, og én som lar deg delta i romskipstrid. Den tredje, en såkalt «FPS-modul» har latt vente på seg, men nå er planen å lansere den i løpet av de kommende ukene. Det melder Polygon.
Star Citizen-guru Chris Roberts annonserte forrige uke at modulen skulle slippes som en del av en enorm oppdatering til spillet. Mye av innholdet ble vist under CitizenCon, en fan-kongress for spillet som ble arrangert i Manchester i sommer.
Her er en ørliten smakebit på hva spillere kan forvente:
- Åtte oppdrag, med kamper både i og utenfor skipet ditt
- Over 20 tilfeldig genererte hendelser
- En kamparena der spillere kan kjempe mot hverandre
- Et stort område med pågående kamper mellom pirater og sikkerhetsstyrker
- 12 - 16 spillbare skip
- Flere nye steder å oppdage, blant annet tre romstasjoner, ni reparasjonssteder og gassgiganten Crusader
- Et lagsystem der spillere kan slå seg sammen
- Et system for å administrere oppdrag
– Den grunnleggende førstepersonsskytterfunksjonaliteten vil være der. Denne vil utvikle seg etter hvert som vi slipper mer innhold, uttalte Roberts.
Det skal etter hvert legges til muligheten til å hoppe over hindringer, utføre sklitaklinger og gripe hyller og avsatser.
Star Citizen har latt vente på seg en god stund, og ikke alle er fornøyd.
Utviklerne har refundert over 1200 misfornøyde støttespillere »