The Witcher-universet har i det siste nådd fornyet popularitet, mye takket være lanseringen av Netflix-serien med samme navn. Strømmegiganten selv er storfornøyd, og denne uken kunne selskapet avsløre ferske tall på hvor populær serien faktisk har vært til nå.
– I desember lanserte vi også The Witcher, som er på vei mot å bli vår største sesong én for en TV-serie noensinne. Gjennom sine første fire uker valgte 76 millioner husholdninger å se denne actionpakkede fantasy-serien, skriver Netflix i en fersk rapport til aksjonærer.
Mens 76 millioner uten tvil er et imponerende tall, er det verdt å påpeke hva slags data det faktisk er snakk om. Netflix har nemlig endret på hva som anses som en «sett episode», og i stedet for at brukere må se 70% av innholdet er det nå nok med to minutter.
Har du sett to minutter av The Witcher på Netflix for så å finne ut at du ikke var interessert, er du likevel blant de 76 millionene inkludert i statistikken. Med samme målestokk nådde Ryan Reynolds-filmen 6 Underground 83 millioner husholdninger på sine første fire uker.
Her på bruket ble Netflix' The Witcher godt likt, og vår skribent slo til med syv av ti på karakterskalaen. I sin anmeldelse meldte Espen Jansen om solid underholdning, der spesielt Henry Cavill gjør en solid figur i rollen som Geralt of Rivia.
En ny sesong av The Witcher er på vei.
Skal etter planen lanseres i 2021 »