Bethesdas markedsføringsmann Pete Hines har fortalt til nettstedet Polygon at Wolfenstein: The New Order har blitt utsatt til neste år. Planen var opprinnelig å lansere det svenskutviklede skytespillet i løpet av årets fjerde kvartal.
Ifølge Hines er en av grunnene til utsettelsen at det er utfordrende å utvikle et spill for dagens og neste generasjons konsoller samtidig, og de ambisiøse planene til utvikler MachineGames hjelper heller ikke:
– Den største utfordringen er å finne ut hvordan utviklingen ligger an og hva som må forbedres. For spillet forsøker ikke bare å være et skytespill. Det forsøker å være et skytespill som har kjøreelementer, snikeseksjoner, historiefortelling og så videre, og alle delene må være glimrende. Det er ikke slik at vi lager et skytespill der, hvis skytingen fungerer godt så vil alle de 16 timene det tar å fullføre spillet fungere godt, forklarer han.
Vil lage tidenes beste Wolfenstein-spill
Hines forteller også at Bethesda har store planer for spillet:
– Dette skal bli det beste Wolfenstein-spillet noensinne laget, og man kan ikke ta snarveier da. Det kan aldri bli like historisk viktig som Wolfenstein 3D, men det kan bli et bedre spill.
Vi tok en titt på det nye skytespillet i mai, og vår faste nazistjeger Audun Rodem virket begeistret:
– Så langt virker spillet lovende, og det er lett å skimte arven fra Starbreeze-gjengen her og der. Litt The Darkness og litt The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena skinner gjennom i designet. Det tyder på at vi kan vente oss en god enspilleropplevelse når spillet dukker opp i butikkene.
Spillet kommer til PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One og PC.
Ta forøvrig også en titt på vårt tilbakeblikk på det revolusjonerende Wolfenstein 3D.