Siden lanseringen av No Man’s Sky tidligere denne måneden har spillere meldt om store ytelsesproblemer – spesielt knyttet til spillets PC-versjon. Utvikler Hello Games har tatt til seg kritikken, og torsdag fikk spillet en oppdatering som tar sikte på å rette opp i mange av problemene.
En fullstendig liste over endingene som introduseres i oppdateringen er foreløpig ikke offentliggjort, men spillsjef Sean Murray har delt noen detaljer på Twitter. Blant annet får PC-utgaven støtte for flere maskinvarekonfigurasjoner og bedre bildefrekvens på svakere maskiner, mens PlayStation 4-spillere kan vente seg bedre stabilitet.
Ifølge Murray har mindre enn én prosent av alle No Man’s Sky-spillere meldt om problemer, og den nye oppdateringen skal løse omtrent 70 prosent av samtlige feil som har dukket opp til nå. Videre forteller spillsjefen at Hello Games foreløpig fokuserer utelukkende på kundestøtte, og at de vil implementere nye funksjoner til spillet når alt virker som det skal.
Middelmådig mottakelse
Etter flere år med venting, utsettelser og enorme forventninger fikk spillere endelig kaste seg ut i No Man’s Skys enorme univers den 10. august. Det ambisiøse romspillet klarte dessverre ikke helt å leve opp til forventningene, og ifølge vår anmelder var det rett og slett for stort:
– Jeg ser og forstår hvor enestående det er, men i et så gigantisk rom blir det enda tydeligere hva som ikke er til stede. No Man’s Sky mangler unike karakterer og dialoger, det mangler spenning, det mangler rett og slett substans, skrev Andreas Bjørnbekk.