Final Fantasy XV får enda flere historieutvidelser til neste år

Spillets neste oppdatering introduserer også muligheten til å velge hvem man vil spille som.

Square Enix

29. november markerte ett år siden lanseringen av Final Fantasy XV, og Square Enix feiret milepælen med å avsløre de videre planene for spillet. I en direktesendt Active Time Report-presentasjon (via Gematsu) fortalte spillsjef Hajime Tabata blant annet at utvikleren planlegger en ny ladning med ekstrainnhold til neste år.

Én av spillets kommende utvidelser skal handle om skurken Ardyn.
Square Enix
Vis mer

Ifølge Tabata er målet å slippe minst tre nye episoder, hvorav den første skal handle om Ardyn – skurken fra Final Fantasy XV. Ellers ville spillsjefen foreløpig ikke si mer om innholdet i utvidelsene, men han lovte å dele mer informasjon i løpet av de neste ukene.

Spill som den du vil

Ved siden av planene for neste år, avduket Square en splitter ny funksjon som introduseres allerede denne måneden. Spillets desemberoppdatering gjør det mulig å når som helst velge hvilken figur man vil spille som. Så langt har kun Noctis vært spillbar i hovedspillet, men snart kan man altså ta kontroll over Gladio, Prompto eller Ignis i stedet.

Se traileren for Episode Ignis. (Video: Square Enix) Vis mer

Desemberoppdateringen rulles ut samtidig med Final Fantasy XVs tredje historieutvidelse og den siste delen av spillets sesongpass. Episode Ignis lanseres 13. desember, og lover – som navnet tilsier – et nytt eventyr med Ignis i hovedrollen.

De som er lei av å virre rundt i spillets åpne verden på egen hånd kan nå ta med seg en venn eller to på tokt med Final Fantasy XV Comrades. Spillets flerspillerdel ble nylig lansert på PlayStation 4 og Xbox One, og er tilgjengelig gratis for sesongpasseiere eller via separat kjøp.

Final Fantasy XV kommer til PC i 2018.
Square lover en stor visuell overhaling, samt alt av tilleggsinnhold »

Ledige stillinger
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (2)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Sacro
7 år siden

Veldig rart av Square å melke dette spillet enda mer. Spillet var for min del svært kjedelig og lite engasjerende. Kampsystemet er alt for automatisk og spillet alt for lett. Overfokus på grafikk har gjort at historien er på vippen til dårlig på ekte. Squaresoft, hva skjedde da dere la FFX bak dere?!

 

Krysser fingrene for at VII remake blir bra. Begynner virkelig å savne ATB og taktiske kamper fremfor de nye action-baserte systemene de siste spillene har hatt. Kan ikke annet enn å håpe de ikke ødelegger VII...

Kenny Bones
7 år siden

Veldig rart av Square å melke dette spillet enda mer. Spillet var for min del svært kjedelig og lite engasjerende. Kampsystemet er alt for automatisk og spillet alt for lett. Overfokus på grafikk har gjort at historien er på vippen til dårlig på ekte. Squaresoft, hva skjedde da dere la FFX bak dere?!

 

Føler ikke at kampsystemet var problemet i FF15 i heletatt. Faktisk var det noe av det bedre.

 

Og de melker jo ikke FF15, det som er tydelig (selv om Tabata selv avkrefter det) er at alle disse "ekstrapakkene" opprinnelig var del av selve historien. Final Fantasy Peasant har en del videoer ang historien i FF15 og jeg må si at det opprinnelige konseptet og historien rundt Ardyn er ekstremt brilliant. Det er på linje med FF7, om ikke bedre til og med.

 

Men alt ble ødelagt av den teite beslutningen om å lage "open world" som ikke egentlig bidro til å fortelle historien engang.

 

Første runden jeg spilte FF15 husker jeg spesielt da jeg kom til Altissia og Leviathan kom, og jeg tenkte at "this is bloody amazing!" Og tenkte at "nå føles det ut som at spillet begynner å komme skikkelig i gang!". Lite visste jeg at det var starten på slutten..

 

Alle disse DLCene er bra, men dette er innhold vi skulle ha fått i utgangspunktet. Som en del av den opprinnelige storyen.

Siste fra forsiden