Som tillegg til forrige ukes datokunngjøring for Final Fantasy VII Rebirth, dro Square Enix sløret av en rekke detaljer om spillet. Spillsjefene delte nyheter om selve opplevelsen, men også om tekniske aspekter rundt det neste kapittelet i Final Fantasy VII-oppussingen.
Blant annet kunne regissør Naoki Hamaguchi fortelle at spillere ikke får ta med seg fremdrift fra forgjengeren. Spillfigurene blir dermed ikke akkurat de samme som du hadde i Final Fantasy VII Remake, med våpnene og egenskapene du prakket på dem underveis.
– Vi har kunngjort at Final Fantasy VII Remake-prosjektet blir en trilogi og at hvert spill blir en frittstående opplevelse. Balanseringen for hvert spill gjøres uavhengig av de andre, og spilleres erfaringsnivå og egenskaper vil ikke bli med videre fra ett spill til det neste, forklarte Hamaguchi.
Som plaster på såret vil de som spilte Remake eller Intermission-utvidelsen få litt ekstra hjelp i kampene. Har du en lagringsfil fra Final Fantasy VII Remake på PlayStation 5-konsollen, får du Leviathan som summon-materia. De med en Episode Intermission-lagringsfil får tilkalle hjelp fra Ramuh.
Den offisielle PlayStation-bloggen inkluderer ellers en haug med andre avsløringer om Final Fantasy VII Rebirth, for den som er interessert. Her er blant annet detaljer om minispillene som venter i Gold Saucer, riding på ulike chocoboer og hvor mye av Final Fantasy VII-historien som inkluderes i spillet.
– Rekkefølgen på områdene du får utforske er ikke den samme som i det opprinnelige Final Fantasy VII, og det er noen endringer. For eksempel er Wutai, et viktig sted i spillet, ikke med på ruta i Final Fantasy VII og vil i stedet besøkes i det neste spillet. […] områdene som er med i dette spillet strekker seg frem til The Forgotten Capital, der den viktigste skjebnen i Final Fantasy VII venter deg, sa spillsjef Tetsuya Nomura.
Final Fantasy VII Rebirth lanseres 29. februar 2024, på PlayStation 5.
LES OGSÅ: Her er alle nyhetene fra PlayStation State of Play »