Husker du hva som skjedde i de siste minuttene av Fallout 3? Etter at du hadde rundet av pappajakten, tok spillet brått slutt, uten at du kunne tråle det massive ødelandet uten å enten laste inn en lagringsfil eller å begynne helt på nytt.
Ettersom Fallout 3 et spill som lener seg så mye på en åpen verden, proppet med gjøremål som man kan gjøre i den rekkefølgen man selv ønsker, frustrerte dette designvalget mange. Det måtte en utvidelsespakke til – Broken Steel – før denne kardinalsynden ble rettet.
Har lært
Nå forsikrer Bethesda om at de har lært av sine tidligere blundere.
– Til fansen som har spurt oss: Fallout 4 tar ikke slutt når hovedoppdraget er fullført, og det er ingen nivågrense. Du kan fortsette å spille og stige i nivå, ytret Bethesda på sin Twitter-konto.
Bethesdas forrige sandkasseeventyr, The Elder Scrolls V: Skyrim, lot også spilleren fortsette verdensutforskingen etter endt eventyr, men dette blir første gang studioet gjør dette med Fallout-serien.
For øvrig syndet også sidespillet Fallout: New Vegas, som var utviklet av Obsidian Entertainment, på samme måte da det kom ut.
Fallout 4 kommer i høst
Fallout 4 ble egentlig annonsert i begynnelsen av juni, men det var først under E3-messen at vi fikk den første skikkelige informasjonsutblåsningen. Som forgjengeren blir det et sandkassespill, men denne gangen går turen til Boston. For første gang skal Bethesda sørge for at også konsollspillere på Xbox One og PlayStation 4 får modifikasjonsstøtte – det skal skje neste år en gang, etter at spillet lanseres 10. november i år.
Før det får fansen samlet alle spillene i én pakke. 2. oktober dukker nemlig Fallout Anthology opp til Windows, en bombeformet samleboks som inneholder Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3: Game of the Year Edition og Fallout New Vegas: Ultimate Edition.
Fikk du med deg han som forhåndsbestilte Fallout 4?
Bethesda godtok flaskekorker som betaling for Fallout 4 »