Som med alle andre storspill på denne siden av konsollskiftet er det flere som er nysgjerrige på hvilken oppløsning og bildefrekvens Fallout 4 får. Ifølge spillets regissør, Todd Howard, er svaret enkelt nok.
– Det kommer til å være 1080p på alt, forteller Howard til nettstedet Digital Spy.
Når det gjelder bildefrekvens er målet 30 bilder i sekundet, noe som virker å ha blitt standarden for mange storspill også denne generasjonen.
Selv om Digital Spy-artikkelen ikke nevner det, antar vi at Windows-utgaven vil la brukere selv velge både oppløsning og bildefrekvens. Skulle Bethesda av en eller annen grunn ta det drastiske steget og faktisk låse de to ellers så variable ytelsespunktene, kan du banne på at det rettes i løpet av få timer av en modifikasjonsskaper.
Modifikasjonsstøtte til konsollene
Som nevnt forrige uke skal Xbox One-utgaven få støtte for modifikasjoner, men alt er ikke sikret for PlayStation 4-utgaven ennå. Med all sannsynlighet er det noe som kommer til å fungere likt på begge plattformene.
– Vi skal gjøre alt vi kan for å få til det. Om Sony sier nei, så gjør vi ikke det, men jeg tror ikke at de kommer til å gjøre det, forteller Howard.
Støtte for modifikasjoner kommer likevel ikke før i 2016, en god stund etter at spillet lanseres til Xbox One, PlayStation 4 og Windows 10. november i år. Først får Windows-utgaven støtten, så Xbox One, og PlayStation 4 helt til slutt.
Fallout 4 ble annonsert for et par uker siden, men det var først i forrige uke at vi fikk den skikkelige informasjonsutblåsningen. Som forgjengeren blir det et sandkassespill, men denne gangen går turen til Boston.
Noen prøver å skaffe seg spillet på alternative måter.
Fan prøver å bestille Fallout 4 med over 2000 flaskekorker »