Quantic Dream sitt forrige spill, Omikron: The Nomad Soul, var et svært ambisiøst prosjekt som ikke helt nådde opp til de høyder designerne åpenbart hadde for spillet, men som likevel lykkes på nok områder til at det totalt sett ble et godt og meget spesielt spill. Nå er den franske utvikleren snart ferdig med sitt neste prosjekt, og om de lykkes med det de prøver på vil de etter alt å dømme sette en ny standard for interaktiv historiefortelling.
Spillet foregår i New York, som er plaget av en bølge med ritualistiske mord. Det skremmende er at det ser ut til å være helt normale folk som er morderne. Det er som om de blir besatt av en eller annen ond ånd og mister kontrollen over seg selv i et kort, men svært fatalt øyeblikk.
Spillets hovedperson, Lucas Kane, får oppleve dette på kroppen når han dreper en fremmed på toalettet i en restaurant. Spilleren inntar rollen som Lucas, som har et desperat behov for å finne ut hva det er som foregår, og som naturligvis ikke ønsker å sitte i fengsel resten av livet. Det spøker rundt han, og han ser syner. Samtidig er han nødt til å bestandig være ett skritt foran politiet.
Lucas Kane er imidlertid ikke den eneste hovedpersonen i spillet. Totalt får du kontrollere fire personer, hver med sine egne mål og motiver. Carla Valenti, for eksempel, er politietterforsker - og gjett hvem det er hun jakter på? Jo, selvfølgelig: Lucas Kane. På denne måten gir Fahrenheit spilleren en unik mulighet til å spille både jeger og flyktning, og det du gjør når du spiller Lucas får direkte innvirkning på hva Carla må gjøre når du spiller henne.
Denne filmatiske traileren viser en serie samtaler, filmsnutter og kamper, og gjør det svært tydelig at Fahrenheit ikke er noe normalt spill. Filmen varer to minutter, og du finner den her: