Det er noen år siden vi først hørte murringer om at den tidligere Grand Theft Auto-produsenten Leslie Benzies brygget på et stort åpen verden-spill kalt Everywhere. Likevel er det først nå, tirsdag, at fikk spillet sin store avdukning, under Gamescom Opening Night Live.
Everywhere skal ifølge utviklerstudioet Build A Rocket Boy makte å sømløst blande sammen spilling, eventyr, kreativitet og oppdagelser i en «flerverdens spillopplevelse» som skal snu opp ned på hvordan spillere kobles til hverandre og den digitale verdenen rundt dem. Akkurat hva dette egentlig betyr kan vi bare undres over foreløpig, men en slags smakebit på det mystiske spillet kan du se over.
I en pressemelding utdyper Benzies litt mer om spillet.
– Vårt mål har alltid vært å utvide grensene for hva et videospill kan være, samtidig som vi leverer en innovativ opplevelse med fokus på spilleren. Teamet vi har bygget, og partnerne vi har sikret oss siden vi startet opp, samles rundt den unike visjonen som vi skaper. Det er spennende å ta del i dette, og vi kan ikke vente på å fortelle mer om Everywhere i månedene som kommer sier produsenten.
… såå … ehh … vi ble ikke så mye klokere av det, men vi får følge med de neste månedene.
Everywhere slippes neste år. Hvilke plattformer spillet kommer til vet vi ikke, men om vi skulle ha satt en hundrelapp på noe ville det vært PlayStation 5, Xbox Series X/S og Windows.
Få med deg alle Gamescom-nyhetene på vår emneside »
Dette er tidene og datoene for alle live-sendingene under Gamescom 2022 »