Det etterlengtede rollespillet Divinity: Original Sin har fått lanseringen sin forskjøvet fra denne høsten til 28. februar 2014. Utviklerne hos Larian sier at en av grunnene til utsettelsen er at folkefinansieringskampanjen på Kickstarter resulterte i et større spill, og at flere av ekstramålene utviklerne oppnådde involverte mer arbeid å implementere enn forventet.
Nå er planen fremover å lansere en alfa-versjon i november, og en betaversjon i desember. Disse blir kun tilgjengelige for backere som har betalt for alfa- og betatesting.
I en åpenhjertig bloggpost forklarer Larian-sjef Swen Vincke bakgrunnen for utsettelsen, og der sier han blant annet følgende:
– Divinity: Original Sin er et spill jeg føler at vi skal gjøre alt vi kan for. Jeg har stor tro på både spillet og salgspotensialet, og det skal ikke mye til for å overbevise meg om at vi skal gjøre det vi kan for å la det vokse i sin egen hastighet. Hvis det forteller oss at det trenger fem ekstra måneder, får det fem ekstra måneder.
Satser for fullt på Original Sin
Vincke forteller også at hele Larian nå jobber med dette spillet, etter at Divinity: Dragon Commander ble utgitt i sommer. Det er første gang på lenge at studioet kun fokuserer på et produkt, men Vincke sier at både Dragon Commanders salgstall og Kickstarter-pengene gjør den økonomiske situasjonen såpass trygg at de tar sjansen.
Divinity: Original Sin er et rollespill hvor handlingen sees ovenfra, og skilter med både enspiller og samarbeidsspill. Utviklerne lover å belønne de som utforsker spillets verden, og de skryter også av et dypt system for utviklingen av figuren din. Et kraftig redigeringsverktøy skal også lanseres med spillet, slik at spillerne kan skape sine egne eventyr.
Om du har spørsmål til utvikleren kan du forresten stikke innom kanalen deres på TwitchTV klokken 17 i dag, da de vil kjøre en direktesending med spørsmål og svar fra spillmiljøet.
Les også: Sniktitt på Divinity: Original Sin
Les også: Anmeldelse av Divinity: Dragon Commander